Elektriautode tootja Tesla Motors teatab kolmapäeval pärast USA börsi sulgemist (Eesti aja järgi pärast kl 23) teise kvartali tulemused, vahendab MarketWatch.
Tesla pakub investoritele järgmiste kuude jooksul tublisti põnevust ja investorid tahavad teada, kas elektriautode tootja suudab oma eesmärgid täita. Eesmärkide seas on näiteks uue auto edukas väljalase – Tesla uus sportmaastur Model X teeb kõikide eelduste kohaselt debüüdi septembris.
„Kõigi tähelepanu on Model-Xi peal,“ ütles Jefferiesi analüütik Dan Dolev. On tõenäoline, et auto vastu on suurem nõudlus, kui firma neid toota plaanib.
Mida jälgida Tesla tulemuste puhul?
Kasum: FactSeti küsitletud analüütikud prognoosivad, et Tesla korrigeeritud kahjum on teises kvartalis 60 senti aktsia kohta – see oleks juba kolmas kvartal järjest, mil ettevõte ei ole kasumis. Eelmise aasta samal ajal teenis Tesla pärast ühekordsete kulude mahaarvamist 11 senti aktsia kohta.
Käive: Analüütikud prognoosivad, et Tesla käive ulatub 1,18 miljardi dollarini. Eelmise aasta samal ajal oli käive 858 miljonit dollarit. Ettevõtte autode divisjonilt oodatakse 1,1 miljardist käivet.
Aktsia hind: Tesla
aktsiad on sellel aastal kallinenud kokku 20 protsenti – sellest 18 protsenti on tulnud viimase kolme kuu jooksul. S&P500 indeks on kasvanud vastavalt 2,5 ja 1,2 protsenti.
Keskmiselt on Wall Streeti analüütikud seadnud Tesla hinnasihi 279,78 dollari juurde – see tähendaks praegusest tasemest 4,9protsendilist tõusu.
Juulis jõudis ettevõtte aktsia lähedale rekordtasemele (286,04 dollarit). Just tol ajal tuli välja aga mitmeid uuringuid, mis viitasid asjaolule, et Tesla aktsia võib olla ülehinnatud.
Teised küsimused: Tesla ütles, et laiemale turule mõeldud Model 3 saab valmis kahe või kolme aasta pärast. Kui ettevõte peaks seda plaani muutma, oleks see arengu seisukohalt väga tähtis asi, millega arvestada.
Lisaks sellele on Tesla kõige parema müügiga auto olnud Model S-i odavam versioon, mille hinnad algavad 70 000 dollarist (63 700 eurost). Jeffriesi analüütik Dolev ütles, et investorid tahavad teada, kas see on teinud haiget ka ettevõtte kasumimarginaalile.
Tesla müüb oma autosid Euroopas suhteliselt edukalt. Näiteks
Norras on Tesla praegu kõige müüdum auto – seal ei pea maksma transporditolle ja elektriauto omamine pakub mitmeid eeliseid. Seega mõjutab Tesla müüki ka dollari tugevnemine.
Pärast kolme kvartalit kaotusi ootavad analüütikud, et Tesla suudab kolmandas kvartalis kahjumist välja tuua ja jõuab neljandas kvartalis juba kasumini. Selle saavutamiseks peab teine kvartal tulema aga väga tugev.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!